Sokan nem tudják,és egy ujgazdag bohócjárműnek hiszik,pedig nem az viszont járműnek jármű ezt meg kell jegyezni!
Háromkerekűből indult ki de nem volt elég stabil ezért tettek rá egy negyediket igy lett belőle quad!

Két fő csoportja van sport és munkaquad.
Sportquad az ami kevés burkolattal rendelkezik,így jól összesarazza azt aki ül rajta,könnyű,és arra van kitalálva,hogy nagy ugratókon is átrepüljön minden gond nélkül.Erős és gyors,nagy a rugóútja és jól rá lehet állítani a vezető stílusára.Főleg zárt pályára való és nagy dobbantókkal(asztalokkal)rendelkező helyeken lehet vele repkedni,de az aszfalton is élmény vele menni keresztbe-hosszába.Mivel a nagy teljesítmény fontos,nem a leg tartósabb gépek de persze ez a használattól is függ,és ha nincs hozzányúlva(tuningolva)gyári állapotában sok mindent kibír.A hangjuk sem kicsi, és van aki még ezt is fokozza egy sportdobbal.Ezekkel a gépekkel néhányan járnak túrázni és végig is mennek,de tényleg nem erre valók,inkább körversenyekre,ugratni és nagy sebességet elérni.
 
Nagyrészben hátsókerék hajtásúak és merevtengelyesek,de manapság előfordul független hátsó felfüggesztésű sportgép is.
Valamint a négykerékhajtás is belekerül némelyikbe, de itt már a megnövekedett súly miatt pont egy köztes kategóriába érdemes őket sorolni ,mert a sárvédelmük az nem a legjobb.
Az igazi túragépek 4x4-es hajtásúak,van bennük felező és automata vagy manuális difizár ELŐL!
 
És itt jegyezném meg hogy csak a Polarisnak létezik hátul diffivel ellátott változata (TURF hajtás) amit azért találtak ki,hogy jobban fordúljon,és ne tegyen kárt a fűben!
Ezt azért fontos tudni mert TÉVHIT,hogy más gépben van diffi a CAN AM-ban NINCS!!
Van egy gép még amiben tényleg van ez a Streetquad amit főleg aszfaltra terveztek!
Ezt azért fontos tisztázni mert a magyar közlekedési hatóságok egy nem létező jogszabályra hivatkozva DIFFERENCIÁLMŰ meglétéhez kötik a korlátlan rendszámot,holott olyan jogszabály NEM LÉTEZIK,hogy kell bele diffi!
Ezt pusztán azért találták ki,hogy valamibe bele tudjanak kötni és jogellenes is ez az eljárásuk!
Ezeket nevezzük munka quadoknak vagy ATV-nek,jó sárvédelemmel vannak ellátva,nem sarazzák össze a vezetőt(nagyon)nem a nagy sebesség jellemzi őket ,hanem az áttételnek köszönhetően a nagy vonóerő és rengeteg kiegészítő eszköz használható velük.
Nagy a súlyuk is ami kell néha a terepezéskor,de hátrány amikor kézzel odébb tennénk őket.
Mindenhol lehet rendszámmal ellátni a quadokat(még Romániában is)csak a hazai hatóságok képtelenek erre csak korlátozni tudnak,normális ésszerű megoldásra képtelenek pedig lenne(zöld rendszám)!
Reméljük rájönnek ez a helyzet tarthatatlan, és rendeződni fog a dolog mert már évek óta megy a mese róla de érdemi dolgok nem történtek!
Nagyfefa
|